Kategorie

Strony informacyjne

Regulamin

REGULAMIN PLATFORMY SPRZEDAŻY B2B FUNDACJI NOWEJ KULTURY BĘC ZMIANA dystrybucja.beczmiana.pl

obowiązuje od 21 marca 2022 r.

Niniejszy Regulamin skierowany jest do przedsiębiorców korzystających z Platformy.

Warunkiem korzystania z Platformy jest zapoznanie się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności, akceptacja wszystkich ich postanowień oraz zobowiązanie do korzystania z Platformy zgodnie z ich postanowieniami.

Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia posiadają następujące definicje:

Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub inny podmiot prawny prowadzący we własnym imieniu działalność gospodarczą dokonująca zakupów w Sklepie, który posiada Konto Klienta. Sprzedawca może przyznać status Klienta również jednostkom organizacyjnym nieprowadzącym działalności gospodarczej, w szczególności takim jak biblioteki, domy kultury, stowarzyszenia i fundacje;

Platforma - program komputerowy działający w domenie internetowej www.dystrybucja.beczmiana.pl, służący do zawierania umów sprzedaży Towarów na odległość;

Towar - Towary prezentowane na Platformie;

Sprzedawca - Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Mokotowska 65/7, 00-533 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy XII Wydział Gospodarczy pod numerem 0000132675, NIP 521-32-24-453, REGON 015253070;

Regulamin - niniejszy regulamin;

Punkt odbioru - punkt prowadzony przez Fundację Nowej Kultury Bęc Zmiana, w którym od poniedziałku do piątku w godzinach od 11:00 - 17.00 można odebrać zamówienie zrealizowane przez Platformę - zlokalizowany w miejscowości Warszawa, przy ul. Ratuszowej 11 bud. 4B/H61;

Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny na pośrednictwem strony internetowej www.dystrybucja.beczmiana.pl umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży takich jak sposób dostawy i płatności;

Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

Czas realizacji zamówienia – czas, w którym Sklep powinien skompletować zamówienie i przekazać do wysłania z wykorzystaniem wybranej przez Klienta formy dostawy;

Konto Klienta - baza zawierająca dane Klienta służące do realizacji składanych zamówień, historię zamówień, preferencje Klienta dotyczące wybranych funkcjonalności Sklepu, w tym dane dotyczące wpłat z tytułu zamówień;

Przelew bankowy - płatność wykonywana przez Klienta w banku poprzez konto internetowe lub stacjonarne.

I. Postanowienia ogólne:

1. Niniejszy Regulamin skierowany jest do przedsiębiorców korzystających z Platformy (oferta Platformy nie jest kierowana do konsumentów w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego).

2. Platforma prowadzona jest przez Sprzedawcę.

3. Niniejszy regulamin określa zasady:

  1. korzystania z Platformy
  2. zasady zawierania pomiędzy Sprzedawcą a Klientami umów sprzedaży Towarów za pośrednictwem Platformy

4. Ceny i opisy Towarów zamieszczone na stronie www.dystrybucja.beczmiana.pl stanowią jedynie informację handlową i nie są ofertą w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego (zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego).

5. Jeśli pomiędzy Klientem a Sprzedawcą obowiązuje oddzielna pisemna umowa w zakresie sprzedaży lub dystrybucji Towarów to postanowienia niniejszego regulaminu stosuje się tylko wtedy gdy nie są sprzeczne z postanowieniami tej umowy.

6. O każdej zmianie regulaminu Sprzedawca zawiadamia Klientów za pomocą Platformy lub poczty elektronicznej.

II. Ogólne zasady korzystania z Platformy

1. Korzystanie ze sklepu jest możliwe za pośrednictwem strony internetowej www.dystrybucja.beczmiana.pl. Dokonywanie zamówień na Platformie wymaga posiadania przez Klienta Urządzenia Elektronicznego z dostępem do sieci Internet, oraz aktywnego adresu e-mail.

2. Korzystanie z Platformy jest możliwe wyłącznie po założeniu Konta Klienta. Założenie Konta Klienta następuje poprzez:

a) wypełnienie formularza rejestracyjnego,
b) przesłanie danych przez klienta i rejestrację przez pracownika Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana

3. W momencie założenia Konta Klienta, Klient zgadza się otrzymywać powiadomienia związane z realizacją zamówień na podany przez siebie adres e-mail.

4. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość weryfikacji założonego Konta Klienta, w szczególności w zakresie prowadzenia przez Klienta działalności gospodarczej, a także możliwość dezaktywacji Konta Klienta założonego przez podmioty niebędące przedsiębiorcami w rozumieniu Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, a także anulowania zamówień złożonych przez takie podmioty. Podmiot, którego Konto zostało dezaktywowane zostanie o tym fakcie powiadomiony na podany przez siebie adres e-mail.

5. Klient zobowiązany jest w szczególności do:

a) korzystania z Platformy w sposób nie zakłócający jej funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie autoryzowanego przez Sprzedawcę oprogramowania lub urządzeń,
b) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa,
c) korzystania z Platformy w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami.

6. Minimalne wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Platformy:

a) przeglądarka internetowa z włączoną obsługą JavaScript i Cookies lub
b) przeglądarka internetowa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox , Google Chrome. Przeglądarka do trzech ostatnich wersji udostępnionych przez jej producenta wstecz.
c) w przypadku korzystania z systemu Windows - wgrane wszystkie krytyczne aktualizacje do systemu Windows,
d) do odczytu dokumentów eksportowanych w formacie PDF wymagana jest instalacja programu pozwalającego na odczytanie dokumentów w tym formacie np. Adobe® Acrobat® Reader,
e) do odczytu dokumentów eksportowanych w formacie XLS lub CSV wymagana jest instalacja programu pozwalającego na odczytanie dokumentów w tym formacie np. Microsoft® Office®.

III. Rejestracja na Platformie

1. W celu uzyskania statusu Klienta należy dokonać rejestracji poprzez podanie w formularzu na Platformie swoich danych identyfikacyjnych i kontaktowych, w tym w szczególności: oznaczenie firmy, NIP, e-mail, numer telefonu.

2. Pola oznaczone gwiazdką „*” są polami obowiązkowymi.

3. Klientem może zostać tylko podmiot, którego dane podane w zgłoszeniu są prawidłowe, a jego wiarygodność finansowa nie budzi wątpliwości.

4. Zgłoszenie jest weryfikowane przez Sprzedawcę pod kątem zgodności z danymi ujawnionymi w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowym Rejestrze Sądowym.

5. Sprzedawca może też w oparciu o dane podane przy rejestracji dokonać sprawdzenia kontrahenta w biurze informacji gospodarczej.

6. Jeśli dane podane przy rejestracji są niezgodne z danymi ujawnionymi w rejestrach publicznych Sprzedawca może uzależnić nadanie statusu Sprzedawcy od otrzymania dodatkowych informacji lub dokumentów.

IV. Zasady zawierania umów sprzedaży

1. Zamówienia za pośrednictwem Platformy mogą składać tylko Klienci.

2. W celu zawarcia umowy sprzedaży Towaru za pośrednictwem Platformy należy na stronie internetowej Platformy dokonać wyboru Towaru i złożyć elektroniczne zamówienie, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty lub informacje. Towar powinien mieć status „dostępny”.

3. W trakcie składania zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru.

4. Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia.

5. Wysłanie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam” stanowi złożenie oferty zawarcia umowy sprzedaży Towarów określonych w zamówieniu.

6. Klient otrzymuje za pomocą poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia zamówienia i jego istotnych warunków.

7. Sprzedawca w terminie 20 dni od złożenia zamówienia potwierdzi w sposób określony w ustępie poniżej czy zamówienie przyjmuje lub zrealizuje zamówienie. Brak odpowiedzi lub realizacji zamówienia poczytuje się za odrzucenie zamówienia.

8. Umowę sprzedaży traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej wiadomości zatytułowanej „Twoje zamówienie zostało przyjęte do realizacji”.

9. Realizacja zamówienia nastąpi pod warunkiem, że Towar objęty tym zamówieniem jest dostępny w magazynie lub u dostawców Sklepu. W przypadku niedostępności części Towarów objętych zamówieniem Klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzję o zaakceptowaniu częściowej realizacji lub anulowaniu całości zamówienia.

10. Dokumentem sprzedaży jest faktura, chyba że z umów zawartych między dostawcą a odbiorcą wynika inny dokument.

11. Umowa sprzedaży Towaru zawierana jest w języku polskim i według prawa polskiego.

12. Informacje o Towarach dostępnych na Platformie stanowią̨ zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

13. Ceny Towarów na stronach Platformy zamieszczone przy Towarze podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.

14. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena Towaru podana w koszyku w chwili składania zamówienia przez Klienta.

15. Zamówienia na Platformie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok kalendarzowy.

16. Złożenie zamówienia następuje poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia, w którym Klient dokonuje:

a) wyboru rodzaju oraz ilości zamawianych Towarów;
b) oznaczenia sposobu dostawy;
c) wskazania adresu dostawy

17. Sprzedawca w każdym wypadku zastrzega sobie prawo weryfikacji dokonanego zamówienia oraz jego anulowania w przypadkach uzasadniających wątpliwość, co do rzetelności tego zamówienia. Sprzedawca może w szczególności uzależnić od uiszczenia pełnej przedpłaty realizację zamówień:

a. o wartości przekraczającej kwotę 1000,00 PLN netto;
b. wysyłanych poza granicę Polski;
c. składanych przez Klienta nie mającego siedziby w Polsce lub innym kraju należącym do Unii Europejskiej;
d. składanych przez Klienta posiadającego w chwili złożenia zamówienia zadłużenie względem Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana, składanych przez Klienta znajdującego się w stanie upadłości, restrukturyzacji, bądź w stosunku do którego złożony został wniosek o ogłoszenie upadłości lub restrukturyzacji.

18. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu, wprowadzania nowych Towarów do asortymentu Sklepu; uprawnienie to nie ma jednak wpływu na ceny Towarów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny.

V. Formy płatności, warunki dostawy, faktury

1. Zapłaty za Towar można dokonać przelewem na rachunek bankowy wskazany na fakturze.
W sytuacji gdy Klient posiada podpisaną Umowę ramową z Fundacją Nowej Kultury Bęc Zmiana obejmującą ustalenie odmiennych sposobów rozliczeń sprzedaży Towarów i terminów płatności, za obowiązujące uznać należy sposoby i terminy określone w Umowie ramowej. Ustalenia z Umowy mają pierwszeństwo jedynie przy zamówieniach Towarów będących książkami (CN 4901) lub czasopismami (CN 4902).

2. Informacje na temat innych dostępnych form płatności dostępne są na stronach Platformy.

3. Wyboru formy dostawy zakupionego Towaru i płatności za niego Klient dokonuje w trakcie składania Zamówienia. Ceny Towarów nie obejmują kosztów przesyłki. Dostawa Towaru odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w Formularzu zamówienia sposób, przy czym koszty tej dostawy są następujące:

a) zamówienia o wartości przekraczającej 200,00 złotych netto realizowane będą bez dodatkowych kosztów przesyłki.

4. Informacja o kosztach dostawy dotycząca konkretnego zamówienia dostępna jest w trakcie jego składania.

5. Zamawiane Towary dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej na adres wskazany przez Klienta przy składaniu zamówienia.

6. Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w dostawie spowodowane błędnym lub niedokładnym podaniem przez Klienta adresu, pod który Towar ma być dostarczony. Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana nie ponosi odpowiedzialności za nieterminowe dostarczenie przesyłek przez firmy kurierskie.

5. Przy odbiorze przesyłki z Towarem, Klient powinien sprawdzić przesyłkę, a w szczególności jej opakowanie. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki lub samego opakowania, Klient może odmówić odbioru przesyłki i powinien zwrócić się do jej dostawcy o sporządzenie protokołu szkody.

6. Sprzedawca wystawia faktury w formie elektronicznej (e-faktury) na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej.

7. Wszelkie wpłaty dokonane przez Klienta na poczet zamówienia, którego realizacja okazała się niemożliwa, zostaną Klientowi niezwłocznie zwrócone przelewem na nr rachunku bankowego, z którego zostały dokonane lub inny wskazany przez Klienta.

VI. Reklamacje

1. Klient może odstąpić od umowy sprzedaży Towaru zakupionego na Platformie w ciągu 3 (trzech) dni roboczych, bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w ust. 3 poniżej. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:

- od daty otrzymania zrealizowanego zamówienia (wydania Towaru),

- od daty otrzymania przez Klienta ostatniej części zrealizowanego zamówienia – jeżeli zamówienie jest realizowane w częściach.

2. W takim przypadku Klient zobowiązany jest do zwrotu Sprzedawcy Towaru w stanie niewykraczającym poza konieczny do stwierdzenia charakter Towaru, a także jej cechy i funkcjonowanie. Sprzedawca zwróci Klientowi uiszczoną przez Klienta należność.

3. Bezpośredni koszt zwrotu Towaru w wyniku odstąpienia ponosi Klient. Jednocześnie Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru Towaru, jego cechy lub funkcjonowania.

4. Klient, który odstąpił od umowy ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy, niezwłocznie, jednak nie później niż 7 dni od dnia odstąpienia od umowy. Klient może zwrócić przedmiot zamówienia w całości lub części po odebraniu przesyłki dostarczonej kurierem. Wówczas Towary, co do których Konsument odstąpił od umowy, należy odesłać do Magazynu na adres Ratuszowa 11 bud. 4B/H61, 03-450, Warszawa.

5. Sprzedawca nie odbiera kierowanych do niego przesyłek odesłanych za pobraniem i nie odpowiada za koszty związane z takimi przesyłkami.

6. Reklamacje dotyczące funkcjonowania Platformy Klient może zgłaszać za pośrednictwem Platformy lub poczty elektronicznej pod adresem dystrybucja@beczmiana.pl

7. W reklamacji Klient powinien podać numer zamówienia lub faktury, a jeśli reklamacja dotyczy funkcjonowania Platformy - opis wadliwej funkcjonalności.

8. Reklamacja dotycząca wad Towarów powinna zostać zgłoszona Sprzedawcy w terminie 3 [słownie: trzech] dni roboczych od dnia odbioru zamówienia pod rygorem utraty uprawnień wynikających z rękojmi.

9. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 5 [słownie: pięciu] dni roboczych, a w uzasadnionych wypadkach Sprzedawca poinformuje o wydłużeniu terminu na rozpatrzenie reklamacji.

10. W razie uwzględnienia reklamacji w zakresie niedoborów, Sprzedawca skoryguje faktury wskazując prawidłową ilość dostarczonych Towarów, chyba że strony ustalą inny sposób realizacji reklamacji.

11. W razie uwzględnienia reklamacji w zakresie nadwyżki Towarów, strony ustalą sposób realizacji reklamacji.

12. W razie uwzględnienia reklamacji w zakresie defektów, Sprzedawca skoryguje faktury po dostarczeniu do magazynu Sprzedawcy przesyłki zawierającej wadliwe Towary, chyba że strony ustalą inny sposób realizacji reklamacji. W razie zwrotów Towarów wadliwych Klient przesyła awizację na adres dystrybucja@beczmiana.pl.

13. Postępowanie reklamacyjne prowadzone jest jedynie w formie elektronicznej.

VII. Newsletter

1. Klient może, za oddzielną zgodą wyrażoną na Platformie, zapisać się na usługę Newslettera.

2. Zgoda na zapisanie do usługi Newsletter za pomocą Platformy może polegać na podaniu na Platformie adresu poczty elektronicznej w polu oznaczonym jako „zapis na newsletter” lub zaznaczenia odpowiedniego oświadczenia przy rejestracji Klienta lub na karcie Klienta.

3. Usługa Newsletter jest bezpłatna i świadczona za pomocą poczty elektronicznej.

4. Usługa Newslettera polega na okresowym (nie rzadszym niż raz na kwartał) wysyłaniu do subskrybentów usługi informacji o nowościach wydawniczych, oferowanych promocjach na zakup Towarów, akcjach promocyjnych lub istotnych dla branży wydarzeniach. Wiadomości mogą zawierać materiały marketingowe i promocyjne partnerów Sprzedawcy.

5. Rezygnacja z usługi jest możliwa poprzez wysłanie z adresu poczty elektronicznej podanym na potrzeby świadczenia usługi Newsletter wiadomości zatytułowanej „Rezygnacja z newslettera” lub równoznacznej na adres dystrybucja@beczmiana.pl.

VIII Dane osobowe i prywatność

Administratorem danych osobowych Klienta jest Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana, z siedzibą w Warszawie (00-533), przy ul. Mokotowskiej 65/7, NIP: 5213224453, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000132675;. Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana przetwarza dane osobowe Klienta, podane przez niego w procesie rejestracji konta na Platformie www.dystrybucja.beczmiana.pl w celu świadczenia usług drogą elektroniczną tj. korzystania z Platformy, w tym dokonywania zakupów na Platformie, a także w celach marketingowych, w tym wysyłki newslettera (w przypadku wyrażenia stosownej zgody).

IX. Postanowienia końcowe

1. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.

2. Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w korzystaniu ze sklepu internetowego zaistniałe z przyczyn technicznych lub innych przyczyn od Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana niezależnych.

X. Podziękowania i pozdrowienia

Dziękujemy za zakupy na naszej Platformie.

Dzięki Wam możemy zysk przeznaczać na wspieranie kultury współczesnej.

Pozdrawiamy!

Załoga Bęc Zmiany

 

Proszę czekać, trwa ładowanie....